MOBILE-XS is onze oplossing voor mensen die:

  • Onze usenetdienst willen proberen zonder er meteen een maand aan vast te zitten.
  • Nog geen ervaring hebben met usenet en eens willen kijken wat het is.
  • Al een usenet server hebben, maar daar net niet die post die ze zoeken kunnen downloaden omdat b.v. de groep niet gevoerd wordt door hun server of omdat de retentie niet lang genoeg is.
  • Geen maandaccount nodig hebben omdat ze maar af en toe van usenet gebruik willen maken.

Wat krijg je

Met een MOBILE-XS account krijg je gedurende een aantal uren/dagen toegang tot onze usenetdienst, waarbij je verbinding krijgt met dezelfde servers als bij onze FLEXI-XS accounts. De duur van het account hangt af van de snelheid die je kiest voor je account, en variŽert van enkele uren tot meer dan een dag. Zodra je je account hebt geactiveerd gaat de termijn in, en is deze verlopen dan wordt de toegang verbroken. De beschikbare snelheden staan op de voorpagina vermeld. Zoals je daar ziet staan er piek en dal snelheden vermeld; afhankelijk van het tijdstip zal je maximum haalbare snelheid de hoge dalsnelheid of de lagere pieksnelheid zijn. De piek/daltijden zijn niet precies aan te geven omdat die afhangen van de drukte op de servers. Normaal zal er op werkdagen tussen 17:00 en 19:00 gewisseld worden naar de pieksnelheid, en tussen 00:00 en 02:00 gewisseld worden naar de dalsnelheid. In de weekeinden gaan de pieksnelheden in tussen 11:00 en 13:00.

Betaling

Je kan een MOBILE-XS account in Nederland op 2 manieren betalen:

De goedkoopste methode is telefonisch betalen. De kosten hiervan zijn €1,00. Aanmelden hiervoor staat beschreven in de MOBILE-XS aanmeldpagina. Je krijgt de toegangsgegevens per mail toegestuurd en deze worden ook op je scherm weergegeven.

Het account kan ook betaald worden per SMS: stuur een smsje naar 3553 met de tekst: usenet
Je ontvangt binnen enkele minuten een SMS bericht terug met daarin de toegangsgegevens tot onze servers. De kosten van de SMS die wij sturen zijn €1,10 (genoemde kosten zijn zonder mogelijk extra kosten van je telefoonprovider)

Een MOBILE-XS account kan niet opgewaardeerd worden via een overschrijving per bank.


Na de betaling

Nadat je je gegevens per sms of mail hebt gekregen moet je eerst je account activeren door in te loggen op de voorpagina van www.smsusenet.nl en daar een snelheid te kiezen voor het account. Na maximaal 5 minuten kan je dan verbinding krijgen met de servers.
Vul je accountgegevens en de servernaam in in je downloadprogramma, zet je maximum connecties op 4 of 6 en zet de timeout op 120 seconden en je kan aan de slag.

Uitgebreide mogelijkheden

Opwaarderen
Is je account afgelopen dan kan je het opwaarderen:

Telefoon: Bel het nummer op de aanmeldpagina en noteer de Pincode. Vul deze en je accountnummer in op de aanmeldpagina om je account op te waarderen.
SMS: SMS de tekst usenet je-account naar 3553 waarbij je voor je-account je accountnummer opgeeft, bijvoorbeeld
usenet sms00001234.

Waardeer je je aktieve account op (dus een account waar op dat moment credits afgeteld worden) dan ontvang je 40 extra credits gratis. Let op dat accounts worden verwijderd wanneer deze langer dan 7 dagen zijn afgelopen (zie ons privacy statement). Wanneer je een verwijderd account probeert op te waarderen zal je een nieuw account toegestuurd krijgen.

Pauzeren
Hoewel het doorgaans niet verstandig is om een MOBILE-XS account te pauzeren is dit wel mogelijk als je veel credits op je account hebt. Het pauzeren van het account kost 300 credits, en een gepauzeerd account wordt bevroren totdat het weer geactiveerd wordt.

Accountsnelheid veranderen
Heb je je account geactiveerd op een bepaalde snelheid kan je dit later nog 1 keer gratis van snelheid veranderen, log daarvoor weer in op je accountbeheerpagina en kies een andere snelheid. Wil je daarna nog een keer wisselen dan kost dat 155 credits. Sluit na een snelheidswijziging je programma af en wacht een paar minuten; geopende verbindingen kunnen we niet veranderen en dan kan het 1 uur duren voordat je de wissel merkt.

Credits
Alle accounts werken met credits; binnegekomen betalingen worden naar credits omgerekend en bij de actieve accounts worden er elk kwartier credits afgeboekt. Ter indicatie: bij een telefonische betaling krijg je 154 credits, bij een SMS 128. Heb je minder dan de benodigde credits voor je accountwijziging dan krijg je de optie voor die wijziging niet te zien in je accountbeheerpagina. Zie je de optie voor snelheidswissel/pauzeren wel dan staat er bij die optie vermeld wat de kosten daarvan zijn.

Andere snelheden
Heb je je account opgewaardeerd totdat je 1000 of meer credits hebt dan kan je ook de snelheid 20-30Mbit/s kiezen. De kosten per kwartier van dit account zijn 20% lager dan die van het 7-30Mbit/s account! Wil je je account opwaarderen tot meer dan 1000 credits activeer dan eerst je account op een lage snelheid, en waardeer het daarna zo vaak op als dat nodig is om minstens 1000 credits te hebben. Bijvoorbeeld: neem een account per SMS (128 credits) en activeer dit op een willekeurige snelheid (de laagste is het beste), waardeer daarna het account nog 6x op (a 168 credits ipv 128 credits door de 40 extra credits die je krijgt bij opwaarderen van een actief account); ((1000-128)/168). Daarna kan je inloggen op je accountbeheerpagina en zal je de 20-30Mbit/s snelheid kunnen kiezen.